ogród japoński w jarkowie


Po raz pierwszy o ogrodzie japońskim, który został udostępniony przez właściciela dla turystów, usłyszałem od mojego przyjaciela, który zawitał w tamte strony w trakcie podróży do Czech. Jego zdjęcia, które stamtąd przywiózł, stały się dla mnie inspiracją do tego by kiedyś udać się w to miejsce. W tym roku udało mi się urzeczywistnić moje plany i pojechać do dalekiego Jarkowa by osobiście przekonać się jak wygląda ten słynny ogród.

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1677

Teorytycznie wiedziałem, czego mogę się spodziewać ale przebywanie w takim miejscu jeszcze bardziej potęguje pozytywne wrażenia. Każdy zakątek ogrodu został wykorzystany maksymalnie. Spacerując po tym niezwykłym miejscu można odnieść wrażenie, że to natura jest autorem tych pięknych widoków, które podziwiamy. Tymczasem projekt ogrodu zrodził się w głowie pana Edwarda Majchera, który jest jednocześnie realizatorem swojego pomysłu i trzeba przyznać, że udało mu się to znakomicie. Wyobrażam sobie jak wiele czasu i wysiłku musiało kosztować ukształtowanie tego w taki sposób by uzyskać efekt, który dziś można podziwiać.

Na stronie pana Edwarda Majchera można przeczytać kilka infromacji na temat lokalizacji i historii ogrodu a także obejrzeć galerię zdjęć. Poniżej prezentuję ogród japoński w obiektywie mojego aparatu.

 

 
                    OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1678

 

 
                    OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1693

 

 
                    OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1705

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1724

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1727

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1731

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1734

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1742

 

 
                    OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1744

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1757

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1765

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1779

 

 
                    OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1781

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1794

 

 
OGRÓD JAPOŃSKI W JARKOWIE-IMG_1765_2

 

 

